Schooltijden

Onze schoolweek

Op 'De Akker' werken we met het 5-gelijke dagen model.
Dit betekent dat alle groepen 5 dagen in de week van 8:30 - 14:00 uur naar school gaan en de kinderen op school lunchen met hun eigen leerkracht.

Voor alle ouders/verzorgers en kinderen vinden we het fijn wanneer zij zich welkom voelen in onze school. Daarom hebben wij alle maandagen en donderdagen open inloop tussen 8:20-8:30 uur, voor alle groepen! Wanneer u uw kind(eren) op die dagen brengt, mag u dus meelopen tot in het klaslokaal. Samen kijken wat er die dag op de planning staat, hoe de leerwand zich ontwikkelt of welke opdrachten er klaarliggen. Misschien dat u zelfs een stukje samen wilt doen.

Om 8:30 starten de lessen en verwachten we uiteraard dat ouders/verzorgers dan weer uit het lokaal gaan.

Op dinsdagen, woensdagen en vrijdagen zijn de leerkrachten van groep 1/2 en 3 binnen en worden deze kinderen tot in de gang gebracht. Kinderen leren op deze manier zelf de klas in te gaan en bovendien geeft dit deze dagen rust in het lokaal. De kinderen weten wat er verwacht wordt wat ze dan gaan doen.
Op deze dagen staan de leerkrachten van groep 4 t/m 8 u buiten een goede morgen te wensen. De kinderen weten per groep of ze samen buiten verzamelen en dan met hun leerkracht naar binnen gaan, of dat ze gelijk al zelf door mogen lopen. Dit bevordert hun zelfstandigheid en gezamenlijke gevoel als klas. Hier start wederom 8:30 uur de les.

Tussen 10:00-10:30 uur hebben alle groepen hun ochtendpauze. Er wordt in de groep gegeten met hun leerkracht en het buitenspelen gebeurt per bouw samen. Ditzelfde geldt voor de lunchpauze tussen 12:00-12:30 uur.
De buitenspeeltijden van de kleuters wijken hier wat van af aangezien zij een andere lesindeling hanteren dan de groepen in de midden- en bovenbouw.

We vinden het als school prettig om alle dagen met alle kinderen op hetzelfde moment (14:00 uur) in de klas af te sluiten en naar huis te gaan. Op deze manier treffen ouders/verzorgers, leerkrachten, broers/zussen elkaar zo vaker op het schoolplein.